Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (https://mail.vital.hu)

Egyre jobban szeretjük a minőségi csokoládét

December közeledtével a boltokban elözönlik a csokimikulások és a szaloncukrok, és mi alaposan be is vásárolunk belőlük: utóbbiból például összesen 5500 tonnányit, és nem is akármilyet, ugyanis egyre inkább a minőségi termékeket vásároljuk.

Az Édességgyártók Szövetségének adatai szerint a karácsonyt megelőző hetekben a magyar fogyasztók több, mint 6 milliárd forint értékben vásárolnak szaloncukrot, háztartásonként mintegy 1,7 kilogrammnyit, a gyerekek csizmájába kerülő, összesen 821 tonnányi figurás édességekre pedig 2,2 milliárd forintot költenek a magyar családok. A klasszikus mikuláscsomagok mellett egyre népszerűbbek a játékkal kiegészített csomagok és az adventi naptárak is.

A fogyasztói tudatosság változását jelzi, hogy egyre több minőségi, valódi csokoládéból készült, magas kakaótartalmú édesség fogy. A statisztikák szerint a 2007 karácsonyán értékesített figurás édességek mennyiségének 58%-a, értékének pedig már 76%-a a valódi csokoládéból készült termékekből származott.

A tejbevonóból készült termékek az áruknak köszönhették időleges népszerűségüket. Ezeket egy minőségi csokoládéból készült figurához képest akár fele áron vásárolhatjuk meg. Míg a csokoládé szigorú nemzetközi szabványok szerint készül, legdrágább alkotóeleme a kakaóvaj, a tejbevonóból (kakaós masszából) készült termékek esetén a kakaóvajat egyéb olcsóbb növényi zsírokkal helyettesítik. Természetesen a kakaós masszából gyártott figurák is megfelelnek minden élelmiszeripari követelménynek, amely alapján forgalomba kerülhetnek, azonban élvezeti értékük alacsonyabb, mint a csokoládéból készülteknek.

„Hazánkban az édesség- és csokoládé-nagyhatalomnak számító országokkal szemben is magas a kereslet a karácsonyi szezonális figurás édességek és szaloncukrok iránt.” – mondja Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke. „Nagyon örülünk annak, hogy az elmúlt másfél évben a fogyasztók preferenciája a minőségi termékek irányába mozdult el, ami a szaloncukrok esetében az ismert márkák, a figurás édességek tekintetében pedig a magas kakaótartalmú termékek irányába billentette a mérleg nyelvét.”

A www.edestenyek.hu honlapon megtalálható Minőség ABC továbbra is segíti a fogyasztókat eligazodni az alapvető, a termék minőségét meghatározó kérdésekben.



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
https://mail.vital.hu/szaloncukor_csokimikulas