A 147 tanuló részvételével készült felmérés során az önkéntes diákok hat órán keresztül tanulták az újraélesztési gyakorlatokat. A gyakorlati oktatás után a gyerekek 86 százaléka sikeresen hajtotta végre az újraélesztést, még négy hónappal az oktatást követően is.
„Egyes szakértők megkérdőjelezik az újraélesztés-oktatás fontosságát, szerintük ugyanis a fiatal gyerekek nem rendelkeznek azokkal a fizikai és kognitív képességekkel, amelyek szükségesek az újraélesztéshez – nyilatkozta Dr. Fritz Sterz a Bécsi Orvostudományi Egyetem munkatársa. – A mostani eredményekből azonban egyértelműen látszik, hogy akár egy kilencéves is képes megtanulni és alkalmazni az alapvető újraélesztési módszereket.”
Az oktatás során a szív-tüdő újraélesztésen kívül a gyerekek megtanulták, hogyan kell használni a defibrillátort, hogyan kell stabil oldalfekvésbe fektetni valakit, és azt, hogyan értesítsék az egészségügyi hatóságokat probléma esetén.