Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (https://mail.vital.hu)

A reklámok miatt is híznak a gyerekek

A gyerekeknek szóló tévés ételreklámok betiltása bizonyítottan csökkentheti a gyermekkori elhízás mértékét – állítja egy ausztrál tanulmány.

Boyd Swinburn, a WHO Elhízásmegelőzési Együttműködési Központja, továbbá a  Deakin Egyetem professzora és munkatársai kimutatták, hogy a gyermekeknek szóló gyorsételreklámok betiltása 1,4 százalékkal, 540 grammal csökkentené az átlagos ausztrál gyermek súlyát. Mindez 300 millió ausztrál dollárnyi megtakarítást jelentene az egészségügynek.

Dr. Andrew Pesce, az Ausztrál Orvosszövetség elnöke szerint a kormánynak cselekednie kellene a gyermekek védelme érdekében. „Bár az Élelmiszer és Élelemtanács valószínűleg tagadja, minden szülő tisztában van vele, hogy a gyermekeknek szóló gyorsételreklámok aláássák az egészséges étkezésre fordított erőfeszítéseket – mondta el Pesce. Itt az ideje, hogy a szövetségi kormány megmutassa, komolyan gondolja a dolgot és betiltsa a gyermekeknek szóló gyorsételreklámokat.”

Az Ausztrál Elhízáskutató Társaság becslései szerint a gyermekkori elhízás aránya évente egy százalékkal nő, ha ez így folytatódik, 2025-re az ausztrál fiatalok fele túlsúlyos lesz.



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
https://mail.vital.hu/gyermekkori-elhizas-reklamok