Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) legutolsó jelentése szerint baleset következtében világszerte évente egymilliónál több ember hal meg az utakon, a sérültek száma pedig 20 millió. A hazai főutakon átlag 500 méterenként történik baleset, emiatt minden ötödik kilométernél valaki életét veszti. A biztonsági öv a felére csökkenti a halálos balesetek számát, de ez még mindig igen sok.
Dietrich Jehle traumatológus és munkatársai megvizsgálták, hogy a halálos balesetek végkimenetelében volt-e jelentősége az autóvezető testsúlyának is. Ehhez a közúti baleseteket nyilvántartó amerikai statisztikai nyilvántartást (FARS) nézték át, és több mint 150 ezer baleset adatait értékelték.
Kiderült, hogy a normál testtömegű autóvezető kockázatához képest már a mérsékelten elhízás is 21 százalékkal növeli az ütközésekben való halálozás esélyét, a kórosan elhízottak pedig 56 százalékkal nagyobb eséllyel halnak meg. Érdekes megfigyelés, hogy a sovány emberek halálos autóbalesetének kockázata is nagyobb, mint a normál súlyúaké.
Az American Journal of Emergency Medicine című szaklapban megjelent tanulmányukban a kutatók hangsúlyozzák, hogy az autógyáraknak figyelniük kellene a kocsik tervezésénél a mind súlyosabb vevőkre.