Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (https://mail.vital.hu)

Szépítő hazugságok a neten

A felhasználók 12 százaléka hazudik az internetes társkereső oldalakon és 9 százaléka a Facebookon. A legtöbben a keresetükkel és a végzettségükkel kapcsolatban lódítanak, a Facebookon ugyanakkor negyedmillióra tehető a teljesen hamis magyar adatlapok száma.

Végzettségükről, munkahelyükről és keresetükről is szoktak füllenteni a magyar internetezők. Míg a fiatalok a társkereső oldalakon teszik szebbé a valóságot, addig a Facebookon inkább az idősebbek adatlapjain találunk valótlan állításokat – összegezhető a G Data vírusirtócég megbízásából készült, ezer válaszadó megkérdezésével elvégzett felmérés eredménye.

A regisztrált tagok 12%-a hazudik a társkereső oldalakon és 9%-a a Facebookon. Ezen belül a társkereső oldalakon a legtöbben (29%) a keresetükkel és a végzettségükkel (24%) kapcsolatban lódítanak, a Facebookon viszont a hamis profilképek (25%) és a munkahelyre vonatkozó valótlan adatok (23%) a leggyakoribbak. A G Data vírusirtócég megbízásából készült, ezer válaszadó megkérdezésével elvégzett felmérésből az is kiderült, hogy körülbelül 6%-ra tehető a valótlan magyar Facebook profilok száma, ami több mint negyedmillió teljesen hamis adatlapot jelent. „Ez a szám felhívja a figyelmet arra is, hogy milyen fontos tudatosítani a gyerekekben, hogy az interneten nem minden az, aminek látszik, és nem mindenki az, akinek mondja magát” – emelte ki az eredmények kapcsán Petrányi-Széll András, a G Data magyar kommunikációs vezetője.

Valamelyik társkereső oldalra a magyar internetezők egyharmada regisztrált már korábban, 15%-uk pedig jelenleg is így próbál ismerkedni. A randioldalakon elsősorban a 18‒29 évesek és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők állítanak valótlanságokat, méghozzá főként az anyagi helyzetükkel kapcsolatban. A kutatás készítői ugyanakkor felhívják a figyelmet arra is, hogy személyes adataink megóvása érdekében helyes magatartás, ha nem osztunk meg magunkról mindent az interneten – de ez természetesen nem jelenti azt, hogy szükségképpen füllentenünk kellene. A kutatást a G Data megbízása alapján az NRC piackutató készítette, az eredmények reprezentatívak a magyar internetezőkre nem, kor, lakhely és végzettség szerint.



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
https://mail.vital.hu/hazudunk_neten