Az Aberdeeni Egyetem pszichológuskutatói egy kísérlet keretében összesen 41 hallgatót arra kértek fel, hogy képzeljék el, hogy elmennek egy nagy ételvásárba, majd zöldségekről, gyümölcsökről és magas kalóriatartalmú rágcsálnivalókról készült képeket mutattak neki, és egy rövid időre azt is megmutatták nekik, hogy melyik fiktív standon árusítják az adott élelmiszert.
A tesztek kiértékelésekor egyértelművé vált, hogy akik jobban emlékeztek a kalóriadús ételek árusítóhelyére, azoknak jellemzően magasabb volt a testtömeg-indexe (BMI), mondta Dr. Kevin Allan, az Aberdeeni Egyetem Pszichológiai Karának kutatómunkatársa. A kutatók meglátása szerint ez a jellemvonás segíthetett az őseinknek éhínség esetén, hogy könnyebben megtalálják az energiában gazdag táplálékforrásokat. Az eredmények magyarázatot jelenthetnek arra a jelenségre, hogy miért olyan nehéz ellenállni a zsíros ételeknek akkor is, ha bőven van étel, és nincs szó éhínségről. A kutatás részletei az Appetite című szakfolyóirat legutóbbi online számában jelenetek meg.