Sokak számára kihívást jelent, hogy elkerüljék az édességek sorát és a fagylaltos pultot a szupermarketben. Most azonban olyan egyszerű megoldást sikerült találni minderre, ami már önmagában is egészséges: az almafogyasztás ugyanis 25 százalékkal növeli a zöldség- és gyümölcsvásárlási kedvet. Az egyesült államokbeli kutatók úgy vélik, hogy az emberek hajlamosabbak egészségesebb élelmiszereket pakolni a kosárba, amennyiben közvetlenül előtte is olyat ettek. Javaslatuk szerint érdemes tehát bekapni egy falat gyümölcsöt indulás előtt. Ez a következtetés egy 120 fős kísérletből származik, amelynek során a csapat egyik harmadának almát, másik harmadának pedig kekszet adtak, a többieknek pedig semmit, aztán elküldték őket bevásárolni.
A kutatók nyomon követték, ki mit vett, így bebizonyosodott, hogy az „almások” a „kekszeseknél” 28 százalékkal több zöldséget és gyümölcsöt vásároltak, a semmit sem kapóknál pedig 25 százalékkal többet. „Ebből világossá vált számunkra, hogy némi egészséges nassolnivaló jót tesz bevásárlás előtt, és kedvet csinál a további tudatos táplálkozáshoz” – magyarázta a munkálatokat irányító Dr. Aner Tal, a Cornell University munkatársa. A második kísérlet során virtuális vásárlásra kérték a résztvevőket. Ez alkalommal 56 embernek mutattak 20 termékpárt, s dönteniük kellett, melyikből mit választanak. A párok egy magas és egy alacsony kalóriatartalmú árucikket mutattak. Itt is kiderült, hogy az alma egészségesebb választásra ösztönöz.