Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (https://mail.vital.hu)

Segítene-e a későbbi iskolakezdés?

A Surrey Egyetem és a Harvard Egyetem orvosi karának kutatóinak vizsgálata alapján Angliában nem igazán segítene a tinédzserek alvásmennyiségének növelésén az, hogy későbbre tették az iskolakezdést. A matematikusok és alvásszakértők bevonásával készült tanulmány szerint ennél jóval hatékonyabb lenne, ha esténként időben aludni térnének a diákok.

A tinik általában sokáig fenn szeretnek maradni, és másnap csak nagy nehezen bírnak felkelni, hogy iskolába menjenek. Ennek okát a tudósok korábban abban jelölték meg, hogy a tizenévesek biológiai órája egyszerűen így működik, ezért az lenne erre a legjobb megoldás, ha később kezdődne a tanításuk.

A depresszió rejtett veszélyei  > > > [0]

A Scientific Reports című lapban közzétett tanulmány során azt szerették volna kideríteni a kutatók, hogy ez valóban ilyen egyszerű-e, ezért egy matematika modell segítségével vizsgálták meg többek között azt, milyen hatása van a természetes, illetve mesterséges fénynek a biológiai óránkra, és megállapították, hogy a későbbi iskolakezdés nem segítene a tiniken, ők ugyanis ennek hatására még később feküdnének le, így reggel ugyanúgy nehezükre esne a felkelés.

Szappanos hajmosás: a haj életre kel > > >   [0]

A kutatás szerint a tinik számára az is okozza a problémát, hogy túl sok időt töltenek mesterséges fényben, és ez késlelteti a biológia órájukat, vagyis a későbbi kelés tulajdonképpen csak akkor segítene rajtuk, ha este, meghatározott időpontban leoltanák a lámpát.



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
https://mail.vital.hu/kesobbi-iskolakezdes-alvas