2022. Október 06. csütörtök
A Tudatos Vásárlók Egyesülete ismeretterjesztő médiakampányt indít, és ezzel támogatja azt, hogy a fogyasztó képes legyen kiigazodni a zöld, natural, fenntartható, öko, karbonsemleges és hasonló, sokszor félrevezető állítások tengerében.

A fenntarthatóság és a környezetvédelem fontosságát, s az arra irányuló keresletet felimerték a vállalatok is, azonban egyre gyakrabban előfordul, hogy a szlogeneknek és zöld arculatoknak nincs meg a tettekkel, mérésekkel igazolható aranyfedezete.

Zöld címkék a csomagoláson: 4 igazi ökocímke, ami nem átverés

Erre hívják fel a figyelmet kommunikációs kampányukkal, valamint egy kihívással és a Tudatos Vásárló applikáció ökocímkés termékekkel való bővítésével támogatják a fogyasztói szokások változását.

A kereskedők 85%-a a "zöld" termékek forgalmának növekedéséről számol be, ennek egyik oka, hogy a fogyasztók szoronganak a környezet pusztuló állapota miatt, és ilyen termékekért nyúlnak.

A cégek ma jól tudják, hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékeik népszerűségére és forgalmára. Az EU és Magyarországon is a környezetbarát tulajdonságokra utaló állítások mintegy felét találták jogszabályt sértő módon félrevezetőnek, kimerítve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát.

Az Egyesület tavalyi felmérése szerint, a tisztítószerek piacán belül mindössze 1,7%(!)a hiteles ökocímke tanúsítvánnyal rendelkező ökoszerek aránya. Általánosan gyakorlat, hogy a termékeknek nincs harmadik fél általi minősítésük, vagy az állítás már eleve ködös, félrevezető. A kampányról az Egyesület weboldalán lehet olvasni.


Forrás: OS
2022. 09. 22.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés