Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (https://mail.vital.hu)

Az edzettség az elmét is karban tartja

Ausztrál kutatók igazolták, hogy a testmozgás iskolás korban összefügg a gyerekek tanulmányi eredményeivel és pszichés állapotával. Bár ez a kapcsolat nyilvánvalónak tűnik, eddig csak kevésszer igazolták ezt megbízható módszerekkel.

„A Gyermekeink Életmódja (LOOK) longitudinális vizsgálat részeként felmértük gyermekeink pszichológiai állapotát és konkrét kutatási anyagot biztosítottunk annak bizonyítására, hogy a testi edzettség hozzájárul a mentális egészséghez – magyarázta Lisa Olive, az Ausztrál Nemzeti Egyetem kutatója. Főbb felfedezéseink közé tartozik, hogy minél edzettebb valaki, annál kevésbé depressziós és stresszes, még azután is, hogy figyelembe vettük a test zsírrétegének lehetséges negatív hatásait.”

Olive és Don Byrne professzor az állami általános iskolák testnevelés óráinak hatását vizsgálva kimutatták, hogy az előírások szerint felépített, szaktanár által tartott órák a tanulmányi eredményeket is javítják bizonyos területeken, ráadásul csökken az életkorhoz köthető hízás mértéke is. Emellett az is kiderült, hogy az iskolai tornaóra kisebb mértékű pozitív hatást gyakorol a testképre.

A kutatás kitért a keringési rendszer és a csontok egészségére is, a táplálkozásra, a testmozgási mintákra, az anyagcserére, a családi befolyásra, a tanulmányi eredményre és sok más tényezőre is.



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
https://mail.vital.hu/testmozgas-tanulas