
„A Gyermekeink Életmódja (LOOK) longitudinális vizsgálat részeként felmértük gyermekeink pszichológiai állapotát és konkrét kutatási anyagot biztosítottunk annak bizonyítására, hogy a testi edzettség hozzájárul a mentális egészséghez – magyarázta Lisa Olive, az Ausztrál Nemzeti Egyetem kutatója. Főbb felfedezéseink közé tartozik, hogy minél edzettebb valaki, annál kevésbé depressziós és stresszes, még azután is, hogy figyelembe vettük a test zsírrétegének lehetséges negatív hatásait.”

Olive és Don Byrne professzor az állami általános iskolák testnevelés óráinak hatását vizsgálva kimutatták, hogy az előírások szerint felépített, szaktanár által tartott órák a tanulmányi eredményeket is javítják bizonyos területeken, ráadásul csökken az életkorhoz köthető hízás mértéke is. Emellett az is kiderült, hogy az iskolai tornaóra kisebb mértékű pozitív hatást gyakorol a testképre.
A kutatás kitért a keringési rendszer és a csontok egészségére is, a táplálkozásra, a testmozgási mintákra, az anyagcserére, a családi befolyásra, a tanulmányi eredményre és sok más tényezőre is.