2024. Május 27. hétfő

Vitaminok, vitamin, nyomelemek

A sötét, téli hónapok után mindannyian nagyon várjuk már a langyos, napfényes tavaszi napokat. Sokaknál azonban nem épp az új kezdetekről szól ez az időszak, sokkal inkább az erőtlenségről, ólmos fáradtságról. Mindez a hormonális változások és az életmódbeli tényezők együttes hatásának eredménye. Nem kell azonban kétségbeesni, hiszen számos egyszerű és hatékony módszer létezik a tavaszi fáradtság leküzdésére! Cikkünkben most adunk néhány tippet, amik segíthetnek abban, hogy lendületesen kezdhesd az új évszakot.


BŐVEBBEN


vitaminok, ásványi anyagok

Immunrendszerünk többszörös alapokon nyugvó védekezőrendszer. Bárhol is billen meg az egyensúly, azonnal fogékonyabbak leszünk a betegségekre, köztük a rákra. Vitaminokkal és ásványi anyagokkal a kockázat csökkenthető.


BŐVEBBEN


tápanyaghiány

Még egészséges táplálkozás mellett is előfordulhat, hogy a szervezet hiányt szenved a jó állóképességhez szükséges vitaminokból és ásványi anyagokból. Hogyan ismerjük fel a legfontosabb tápanyagok hiányát?


BŐVEBBEN


szelén

A szelén nem csak hatékony antioxidáns, de megelőző és gyógyító hatással is bír a daganatos megbetegedések, szív-érrendszeri-betegségek, sokízületi gyulladás esetében, és bizonyos vírusfertőzésekkel szemben is eredményes.


BŐVEBBEN


cink, mikroelem

A cink létfontosságú mikroelem: fontos szerepet tölt be a vércukorszint- és az anyagcsere-folyamatok szabályozásban. Cinkhiány esetén csökken a szervezet ellenállóképessége.


BŐVEBBEN


gyerek, vitamin,  vitaminszükséglet

A vitaminok a gyermek szervezetében is az életfolyamatok szabályozásában vesznek részt, így hatással vannak a szervezel összes működésére. A gyermekek megfelelő vitaminellátottságát alapvetően az teszi különlegesen fontossá, hogy az esetleges hiányállapot végső soron növekedésüket, fejlődésüket érinti károsan.


BŐVEBBEN



További cikkeink
Étrendi ajánlat vashiány esetére Az agynak is kell karbantartás Vasegészség Aloe vera: Levélbe zárt gyógyhatás A csontok építőköve Az első védőbástya: C-vitamin Fáradékonyság ellen vitaminokkal Ismerje fel a vitaminhiány tüneteit! A vas szerepe a szívelégtelenség terápiájában Mindentudó vitaminok és a stroke Tavaszi fáradtságnak hisszük, de komoly problémát jelezhet A kálium szerepe a szervezet működésében Mindent a C-vitaminról Vége a nyárnak-szükségem van D-vitamin pótlásra? Klinikaland: Vitaminok A-tól K-ig A csonttörések megelőzésében és a koronavírus elleni küzdelemben is segít a D-vitamin A D-vitamin hiány felelős a civilizációs betegségekért? Kérdések és válaszok a terhesség alatti D-vitamin pótlásról A D-vitamin hiány okai A cinkhiány következményei Létfontosságú a D-vitamin a magzati fejlődéshez A folsav hatékony fegyver a stroke ellen
Erdők, rétek tavaszi ajándékai: ehető, vadon termő növények Ne legyen az ősz a megfázások ideje! Érik a szőlő – tele egészséges tápanyagokkal Könnyebben törik a vitaminhiányosok csontja Konyha, fürdőszoba: Itt ne tároljuk a vitaminokat! Tiamin, az első számú B-vitamin Niacin, az energetizáló vitamin A bőrfiatalító A-vitamin Intravénás C-vitamin lehet a rák ellenszere Folyékony, zamatos vitaminbombák Elcsent vitaminok Immunerősítő vitaminok, ásványi anyagok A magnézium élettani hatása C-vitamin, a csodafegyver Így főzzön, hogy megmaradjanak a vitaminok! Szervezetünk szürke eminenciásai: a nyomelemek Mennyi vitaminra van szükségünk? Réz, az éltető nyomelem Szárba szökkent energia: a sörélesztő Bőrszépítő vitaminok A sejtvédő E-vitamin

KÉRDEZZE SZAKÉRTŐNKET
Dr. Egri Réka
Fogszabályozó szakorvos




Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés