2024. December 27. péntek
A nyolcvanas évek slágereire vonultak fel egymás után egy különleges divatbemutató önkéntes modelljei Japánban: a világ egyik leggyorsabban öregedő országában felnőttpelenka-bemutatót rendeztek csütörtökön.

„A pelenka olyasmi, amit az emberek nem akarnak megnézni, de ha vonzóvá tesszük, akkor könnyebben megbarátkoznak vele” – magyarázta Kijoko Hamada, a show fő szervezője az Idősek Életstílusának Kutatóközpontjától.

Japánban a népesség több mint húsz százaléka 65 éven felüli, és az ENSZ előrejelzése szerint 2050-re – a világon elsőként – már egymillió százéves ember él majd a szigetországban. Ennek a látványos statisztikának azonban olyan kevésbé látványos vonzata is van, mint például a pelenka-boom. A Nikkei, japán vezető gazdasági napilapja által végzett felmérés szerint az elmúlt tíz év alatt több mint duplájára emelkedett az országban a felnőttpelenka-forgalom.

A tokiói belváros egyik színházában megtartott pelenka-show nem elégedett meg a modellek felvonultatásával, rövid, derűs jelenetekkel igyekeztek életszerűen megmutatni azt is, hogyan segítsünk idős, rászoruló rokonainknak a pelenkával való megbarátkozásban, a használatban, sőt olyan finomságok felismerésében is, hogy mi a különbség a nappali és az éjszakai nedvszívó között.

A tervezők az idősek igényeihez mérten sokszínű választékot vonultattak fel az ágyban fekvőknek szánttól az alsóneműként felhúzhatón át az aktívabb korosodóknak megfelelőig. A bemutató több száz fős közönsége főként a gyártók képviselőiből, gondozóotthonok dolgozóiból és orvosokból állt. „Először tekintették divatcikknek a pelenkát” – lelkesedett egy fiatal vendég, akinek nagyon tetszett az információban gazdag műsor és a széles termékskála.


Forrás: MTI
2008. 09. 26.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés