A kétszáz, 9-12. osztályos tanuló részvételével lezajlott vizsgálat keretében egy átmeneti időszakra reggel 8 óra helyett fél 9-re tették az iskolakezdést. A gyerekek a későbbi iskolakezdés ellenére sem maradtak fenn tovább, a szokott időben kerültek ágyba.
Ennek megfelelően 79,4 százalékkal csökkent azoknak a száma, akik naponta hét óránál kevesebb időt töltenek alvással. Míg korábban csak minden hatodik gyerek aludt nyolc órát vagy annál többet, addig a kísérlet alatt már minden második.
Az eredmények alapján a diákok jobban teljesítettek, motiváltabbak voltak és kevesebbet lógtak – olvasható a Hasbro Gyerekkórház kutatóinak az Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine című tudományos folyóiratban megjelent tanulmányában.
A tanítás későbbi kezdésével csökkent a magukat nem elég jókedvűnek vagy lehangoltnak érző diákok aránya, mégpedig 65,8 százalékról 45,1-re.