A 2016-ban végzett kutatás rámutat arra, hogy több millióval növekedett a HIV-vel kapcsolatos kulcsszavak iránti érdeklődés a keresőkben miután a sztár 2015 novemberében a nyilvánosság elé állt betegsége hírével. Ami azt illeti, az angol nyelvű keresések száma azonnal megnégyszereződött, míg a tüneteket és a tesztelés módjait kereső kifejezések meghatszorozódtak. „Joggal mondhatjuk, hogy Charlie Sheen nyilvános bejelentése az egyik legfontosabb hazai HIV-prevenciós esemény volt, amire valaha is sor került. Rengeteg embert mozgatott meg a hír, hogy egy sikeres hollywoodi színészt is érinthet a betegség” – fogalmaz a kutatást vezető Jon-Patrick Allem, a University of Southern California munkatársa.
Honnan tudható, hogy aranyerem van és nem valami más?>>>
A szakember szerint a jelenség oka abban keresendő, hogy az emberek könnyebben tudnak azonosulni egy élő, hús-vér emberrel, mint a statisztikákkal, ezért egy ismert személy vallomása kulcsfontosságú lehet. A legnépszerűbb otthoni HIV-teszt jelenleg az OraQuick, amelynek eladása Sheen bejelentését követően nyolcszorosára nőtt.
Sóval lehet fantasztikusan megszépülni, megmutatjuk >>>