A marcipánízű szaloncukor egyáltalán nem látott marcipánt, csak aromát. A marcipános szaloncukorban van ugyan marcipán, de már néhány százalékkal is kiérdemelheti ezt a jelzőt. Éppen ezért azt javasolják a szakértők, hogy a szaloncukor megvásárlásakor a fogyasztók gondosan olvassák el a csomagoláson található információkat, de ne csak a frontoldalon, hanem a hátoldalon található apró betűs részeket is.
A felmérést végző munkatársak a következő variációkkal találkoztak a csomagolásokon: mandulatartalom, (mandula)marcipán, percipán-marcipán, természetazonos aroma. Magas mandulatartalom feltüntetése esetén a vevő biztos lehet abban, hogy a legjobb minőségű marcipánt kapja. Minél több a mandula a cukortartalom javára, annál értékesebb.
A rangsor felállításához a tesztet elvégzők a TÜV SÜD KERMI akkreditált laboratóriumának vizsgálatát kérték.
A nagy kóstolás eredménye alapján a Szamos Marcipán Kft. és a Kraft Foods Hungária Kft. marcipános szaloncukrai kaptak kiváló minősítést. A leggyengébben a Choco-Bonita Bella családi szaloncukra szerepelt.
A zselés szaloncukrok esetében a Bonbonetti Kft. terméke kapta a legjobb, míg a Sárospatak Hungária Kft. Zemplén Ezüst Csengő szaloncukra a leggyengébb minősítést – derült ki az MTI-hez eljuttatott közleményből.