Az utóbbi három évtizedben az Egyesült Királyságban 20 százalékkal nőtt a szájrákos megbetegedések aránya, ezért a kormány drasztikus elrettentő reklámkampánnyal hívja fel az alkohol veszélyeire az embererek figyelmét.
A reklámok a brit Change4Life csatornáján lesznek láthatóak majd, és azt hangsúlyozzák, hogy akik gyakran fogyasztanak napi 6 egységnyi alkoholt (1 egység: 10 milliliter tiszta alkoholnak felel meg, ami egyenlő 1 pohár sörrel, 1,5 deciliter borral, vagy 3 cl égetett szesszel), vagy annál többet fogyasztanak, duplájára növelik a magas vérnyomás kialakulásának a rizikóját, valamint háromszorosára a szájrákét.
A reklám arra is kitér majd, hogy a szigetországban évente körülbelül 5000 szájüregrákos beteget diagnosztizálnak és 1800 ember veszti életét a betegség miatt. Emellett mintegy 12 millió ember szenved magas vérnyomásban, ami növeli a szívroham és a stroke kockázatát is.
A hirdetés felhívja az emberek figyelmét, hogy már azzal is csökkenthetik a kockázatokat, ha hetente néhány alkoholmentes napot iktatnak be, és amikor szórakozni mennek, előtte otthon nem isznak, valamint kisebb poharakból és kevesebb alkoholtartalmú italt fogyasztanak a szórakozóhelyeken.
Korábban az is felmerült, hogy növeljék az alkoholok egységenkénti árát, remélve, hogy a rendelet hatására majd kevesebbet fognak inni az emberek. Ezt azonban arra hivatkozva, hogy nem akarják a „józan többséget” büntetni, inkább elvetették. A szakemberek most a reklámkampánytól remélnek változásokat.