Egy kísérlet során kutatók arra kérték a résztvevőket, hogy figyeljenek egy bizonyos pontra egy képernyőn. Eközben szájukba időnként egy-egy csepp vizet cseppentettek egy csövön keresztül (a résztvevők a kísérletet megelőző öt órában nem ehettek, és nem ihattak semmit).

A résztvevők számára alig érzékelhetően a képernyőn időnként egy bizonyos kép jelent meg, ami vizuális ingerként szolgált a kísérlet során (a minta felvillanása pontosan egybeesett a víz cseppentésével).
Így, hogy a víz cseppentését és a rejtett ingert egy időre hangolták, a tesztalanyok mindenféle aktív figyelem nélkül megjegyezték a felvillantott képet.
„A kísérlet bizonyítja, hogy a vizuális tanulás egy jellemzően tudatalatti folyamat, amelyhez nem feltétlenül van szükség irányított figyelemre” – nyilatkozta Aaron Seitz, a Kalifornia Egyetem pszichológiai részlegének munkatársa.