2025. Január 06. hétfő
A világ egyik legtekintélyesebb piacelemzõ vállalata jelentõs újításként méltatja egy magyar cég diagnosztikai termékét. Az amerikai Forst and Sullivan a diagnosztikai szektor kutatási eredményeit értékelõ 2005ös, hagyományos éves elemzésében egyetlen keleteurópai cégként a GenoID Kft. szerepel, mint a molekuláris diagnosztikában jelentõs újdonságot piacra hozó vállalkozás. A Frost and Sullivan, amely az egészségügy egyik legnagyobb és legtekintélyesebb megfigyelõje, olyan cégek újításai közt említi a GenoID új termékét mint a Roche, a Philips vagy a Bayer. Az elismert tanácsadó cég értékelésében kiemeli, hogy jó idõben, megelõzve a globális piacon ismert versenytársakat (Roche Diagnostics, Digene Corp) került piacra a kész termék.

A GenoID – a méhnyakrák megelõzésben kulcsszerepet játszó – humán papilloma vírus tesztjét az elemzés azért tartja különösen fontosnak, mert ez a világon az elsõ teszt, amely három óra alatt ad eredményt, a már ismert termékekhez képest jelentõsen egyszerûbben alkalmazható, és nem igényli a laboratóriumoktól új eszközök beszerzését.

A többéves kutatómunka eredményeként a HPVtesztet már szabadalmi beadvány védi, és heteken belül – a kötelezõ klinikai vizsgálatsorozat után –, az európai forgalomba hozatalhoz szükséges CE megfelelõségi jelet is elnyeri. A GenoID kiemelt jelentõséget tulajdonít annak, hogy a méhnyakrákdiagnosztika világszinten is vezetõ technológiáját a magyar lakosság számára az elérhetõ legkedvezõbb áron biztosítsa.

A méhnyakrák világszerte a nõket fenyegetõ második leggyakoribb rosszindulatú daganat. A humán papilloma vírus (HPV) az az igen gyakran elõforduló, mégis gyakran félreértett nemi úton terjedõ kórokozó, mely az utóbbi idõk tudományos fejleményei szerint bizonyos fajtái révén méhnyakrákot okozhat. Ez azonban rendszeres szûréssel, és szükség esetén az abnormális sejtelváltozások kezelésével szinte mindig megelõzhetõ.

2006. február 14.


2006. 09. 06.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés