A University of Wisconsin szakemberei 300 végzős diák kommunikációs szokásait vizsgálták. Minden résztvevő naplót vezetett arról, hogy hogyan, kikkel osztották meg életük fontos eseményeit, és miként érezték magukat a későbbiekben.
Kiderült, hogy a megosztások 70 százaléka a közösségi médiához kapcsolható, smsben, telefonon, esetleg személyesen történt. A pozitív élményeket a Facebokon és a Twitteren osztották meg az önkéntesek, mivel itt gyorsan terjed az információ, és sok emberhez eljut, akik azonnal tudnak reagálni. A negatív híreket – a munkahely elvesztése, betegség, szakítás stb. – ezzel szemben még mindig telefonon, smsben vagy személyesen osztjuk meg a számunkra fontos emberekkel, mivel ez intimebb, bizalmasabb közlésmód.
Kiderült az is, hogy minél több időt töltünk a Facebookon, annál lehangoltabbak leszünk. Elsősorban azért, mert tudjuk, hogy közben halogatjuk a fontos teendőinket, tehát csökken az önértékelésünk, másrészt pedig folyton másokhoz hasonlítjuk magunkat, akik éppen életük legvidámabb híreit osztják meg a nagyvilággal.