2024. Február 21. szerda
Öt dologra érdemes odafigyelni az allergiás megbetegedésekben szenvedőknek -  Gyógynövényes kiegészítő terápia

Gyümölcs- és zöldségfogyasztás, rossz légszűrő használata, öngyógyítás és halogatás: csak néhány azok közül a tényezők közül, amelyek ronthatnak a hamarosan beköszöntő allergiaszezon kellemetlen tünetein.

„Az allergiások nagy többsége nincs tisztában azzal, mennyire megnehezítheti saját helyzetét bizonyos rossz szokásokhoz való ragaszkodással – mondta Dr. Myron Zitt, az Amerikai Allergia-, Asztma- és Immunológiai Társaság (ACAAI) volt elnöke. – Pedig valójában felesleges szenvedni. Néhány egyszerű változtatással egy csomó kellemetlenségtől megszabadulhatunk és könnyebben viselhetjük az allergiaszezont.”

Pollenallergia tényezők rontják

Öt dologra érdemes odafigyelni az allergiás megbetegedésekben szenvedőknek

Gyümölcs- és zöldségfogyasztás
A pollenallergiával gyakran együtt jár az orális allergia szindróma is, ami a keresztallergia egyik formája, és bizonyos gyümölcs- és zöldségfajtákkal szembeni túlérzékenységként jelentkezik. Minden ötödik fűfélékre allergiás betegnek vannak hasonló problémái, és a nyírfára érzékenyek 70 százaléka is rendszeresen tapasztal szájviszketést és duzzanatot, ami a keresztallergia egyik jellemző tünete.

A betegek annyit tehetnek, hogy kitapasztalják, mely gyümölcsök és zöldségek okoznak problémát és próbálják kerülni azok fogyasztását (bár hámozva, esetleg főzve előfordulhat, hogy nem okoznak tüneteket). A nyír- és égerfára allergiások legtöbbször a zeller, a cseresznye és az alma fogyasztásakor tapasztalnak tüneteket.

A fűfélék esetében a paradicsom, a burgonya és a barackfélék okozhatnak problémát.

Az allergiás reakció általában enyhe és rövid idő alatt elmúlik, de az esetek 9 százalékában súlyos reakciók is előfordulhatnak, 1,7 százaléknál pedig halálos anafilaxiás sokk is kialakulhat. Szisztémás allergiás reakció esetén mindenképp tartsunk magunknál epinefrin injekciót.

Rossz légszűrő használata
A pollenszűrők használata jó szolgálatot tehet, de mindenképp bizonyosodjunk meg róla, hogy megfelelő légszűrőt veszünk. Az olcsó légcserélő berendezések ugyanis nem használnak, sőt az ionizáló elektrosztatikus légszűrők még irritálhatják is az allergiásokat. Fontos még, hogy rendszeresen cseréljük a légszűrőket.

Szellőztetés
Ha kinyitjuk az ablakokat, a pollenek könnyen bejuthatnak otthonunkba, ahol megtapadnak a függönyben, a szőnyegekben és a bútorokban. Allergiaszezonban jobban tesszük, ha zárva tartjuk a lakás- és autóablakokat.

Halogatás
Sokan úgy gondolják, elég, ha az első tünetek megjelenésekor keresik fel orvosukat. Akkor azonban már sokszor késő, mert a tünetek annyira súlyosak, hogy jelentősen rontják az életminőséget. Próbáljuk meg idejekorán kiváltani gyógyszereinket, hogy megelőzzük a komolyabb tünetek kialakulását.

Öngyógyítás
Lehetőleg egyáltalán ne kísérletezzünk otthon, egyedül. Keressünk fel egy allergia specialistát, aki majd az állapotunknak leginkább megfelelő kezelést ajánlja.

Gyógynövényes kiegészítő terápia

A légúti allergiások legalább kétharmadát érintik a pollenallergiák. A virágpor érzékenység széles sávon mozoghat. A rövid ideig tartó orrfolyástól, a szénanáthán át, egészen a pollenasztmáig terjedhet. A gyógyszeres kezelés mellett több tudományos publikáció foglalkozik a gyógynövényes kezelés lehetőségével.

A védekezés elsődleges irányvonala a szervezet és az az immunrendszer felerősítése. A növényi alapanyagok közül az orbáncfű és az édesgyökér immunerősítő és nyugtató hatású. A sokoldalú csalánlevél ez esetben a szervezetet erősíti vitamin, mikroelem és klorofill tartalma következtében. E mellett gyulladáscsökkentő és az allergiás orrfolyás kezelésében is szerepe van. A borsmenta levél szintén gyulladáscsökkentő, sok hasonló keverék összetevője. A rozmaringlevél luteolint tartalmaz, mely hatóanyagot előnyösnek találták az allergia kezelésében. A gyömbérgyökér azonos célú kínai teakeverékek alkotórésze.

Természetesen a gyógynövények nem helyettesíthetik az orvosi kezelést, de annak hasznos kiegészítői lehetnek.

Fogyasztás: legalább 3 csészével naponta.

 

 

 


Forrás: Medipress

Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés